Transparență




La rândul său, Regulamentul de organizare și funcționare al casei corpului didactic, aprobat

prin OMECTS nr. 5554/2011, stabilește misiunea generală a caselor corpului didactic ca fiind aceea:

„de a promova inovația și reforma în educație, de a asigura cadrul pentru dezvoltarea personală și

profesională a personalului din învățământul preuniversitar, în corelație cu standardele profesionale

pentru profesiunea didactică, standardele de calitate și competențele profesionale, precum și în

conformitate cu politicile și strategiile naționale în domeniul educației.” (art. 7).

În perioada actuală, casele corpului didactic trebuie să-și orienteze strategiile de dezvoltare în

funcție de câteva considerente de ordin general:

 Principiile generale care trebuie să stea la baza educației și formării profesionale, dintre care

amintim: principul echității, principiul calității, principiul relevanței, principiul eficienței,

principiul asigurării egalității de șanse, principiul incluziunii sociale, principiul centrării

educației pe beneficiarii acesteia etc.

 Educația și formarea profesională trebuie să aibă ca finalitate „formarea competențelor,

înțelese ca ansamblu multifuncțional și transferabil de cunoștințe, deprinderi/abilități și

aptitudini ...” (cf. art. 4 din Legea Educației Naționale)

 Adaptarea la noile cerințe educaționale, derivate din strategiile europene privind educația și

formarea profesională;

 Schimbările de paradigmă în domeniul educației, accentul tot mai pronunțat pe pedagogia

constructivistă, pe rolul tot mai important al educației non-formale și informale;

 Rolul noilor tehnologii în procesul de învățământ, ca și în cel al formării profesionale, în

special în contextul adaptării la organizarea on-line a activităților educative și de formare

continuă;

 Competiția cu alte instituții de formare, fie din domeniul public, fie din cel privat;

 Evoluția societății românești în ansamblul său, incluzând schimbări semnificative în

domeniile economic, social și cultural.

Comentarii